
Nopeita akvarellejä ja grafiikkaa
Tämän kevätkauden olen tehnyt kuparietsauksia Iisalmen vanhoista puutaloista. Ensimmäinen etsaus ja akvatinta onnistui niin hyvin, että läksin rohkein mielin tekemään kuuden sarjaa. Mutta pientä murhetta ja

Tämän kevätkauden olen tehnyt kuparietsauksia Iisalmen vanhoista puutaloista. Ensimmäinen etsaus ja akvatinta onnistui niin hyvin, että läksin rohkein mielin tekemään kuuden sarjaa. Mutta pientä murhetta ja

Pahvi toimii hyvinOlin skeptinen pahvigrafiikan suhteen. Olin kokeillut sitä syksyllä Portaanpäässä. Silloin en päässyt kunnolla sen tekemisen saloihin. Päätin tehdä muutaman grafiikan vanhat puutalot sarjaan.

Puupiirros on kokeiltu, siirrytään seuraavaan. Haluan kokeilla kaikkia kiinnostavia grafiikan muotoja. Näin viime matkalla yhdessä asunnossa seinät täynnä pieniä grafiikkatauluja. Ne olivat hyvän näköisiä ja

Miltä nyt tuntuu, kun näyttelyt ovat ohi? – Ei miltään tai ehkä tuntu vähän haikealta, kun viimeisen kerran olin demomaalaamassa. Paikalla kävi muutama katsoja ja

Postikortit 15 kpl viisi euroaMinulla on jäljellä vielä ehkä noin sata pakettia vanhat puutalot Iisalmessa aiheisia postikortteja. Nyt jouluviikolla myyn ne kolmasosa alkuperäiseen hintaan. Siis

Kolmen päivän puurtamisen jälkeen sain näyttelyn avatuksi valmiina ja ajoissa. Iso homma järjestää tälläinen näyttely, siksi tämä on viimeinen. Edellisenä päivänä oli paikan henkilökunta huomannut

Nyt kun kirja on loppuunmyyty, Iisalmen Suomalaisessa kirjakaupassa saattaa olla muutama. Niin päätin jakaa kirjan netissä PDF:nä. En tehnyt siitä oikeaa ePub kirjaa, koska se

Nyt on kulunut reilu kolme vuotta kun maalasin ensimmäisen akvarellini. On syytä pitää aikamatkanäyttely alusta loppuun. Siihen on hyvä päättää julkinen ura. No, olen ennenkin

Vuoden alussa kokeilin muutaman puupiirroksen lapsen kasvoista. Se innoitti jatkamaan myös vanhoihin puutaloihin. Sahuutin paikallisessa K-rauta Masassa yhden 9 millin koivuvanerin 15 osaan. Joten palasta

Kevätlukukauden viimeinen viikko Portaanpäässä oli kuvanveistoa vaihtoehtona saviastiat. Valitsin veiston. Saimme eteemme 10 kilon kuution vaaleaa savea. Valitsimme ryhmässä malliksi naistorson. Malli laitettiin tuolille keskelle

Ensimmäinen päivä piti olla ilman opettajaa. Päätin maalata vielä yhden nopean asentotyön, Iida ja kitara. Opettaja olikin paikalla, korona oli perunut sovitut asioinnit. Tämän lyhyen

Meillä oli ennakkotehtävä, oma toiminnallinen valokuva. Vein mukanani kuvan, jossa maalasin telineessä olevaa työtä. Nyt oli tarkoitus opetella siirtämään ja suurentamaan piirustus isommalle pohjalle. Mulle